علت پوسته پوسته شدن صورت چیست و چه باید کرد؟

سلامتی و پزشکی



علت پوسته پوسته شدن صورت چیست و چه باید کرد؟

ا


پوست انسان ها انواع مختلفی دارد (خشك - چرب - معمولی - مختلط و حساس ) . با توجه به نوشته های شما ، احتمالا شما دارای پوست خشک میباشید . در این نوع پوست ، لایه سطحی پوست نازک و لطیف بوده و بعد از شستن در بعضی از قسمت های آن ، کشیدگی احساس می شود.کم شدن رطوبت این گونه پوستها گاهی باعث پوسته پوسته شدن آن می شود.در چنین پوستهایی کمتر جوش دیده می شود.این نوع پوست مستعد پیدا کردن چین و چروکهای نازک به تعداد زیاد است . بویژه در اطراف چشم . نسبت به حرارت،باد و نور خورشیدحساس می باشد.برای بهداشت پوستهای خشک باید از صابونهای گلیسیرین دار یا صابونهای حاوی روغن زیتون استفاده کرد.این گونه پوستها باید همواره مرطوب نگه داشته شوند و استفاده از کرمهای بسیار چرب توصیه نمی شود. البته کلاْ در فصول سرد سال بدلیل اینکه جریان خون پوست کم میشود و در نتیجه ترشحات غدد پوستی از جمله چربی کم میشود پوست دچار خشکی میگردد که باید با کرمهای مرطوب کننده که مقداری نیز چرب هستند ، بخصوص بعد از شستن دست واستحمام استفاده کرد . در ضمن بهتر است از صابونهای گلیسرینه بجای صابونهای مایع و شامپو استفاده کرد.
به یاد داشته باشید كه وقتی پوست خشک باشد ، به علت عدم وجود آب کافی در پوست ، تیره تر دیده میشود.

اقدامات زیر می توانند به شما در داشتن پوستی سالم وزیبا كمك كنند .
- خواب: باندازه کافی بخوابید تا پوستی شفاف و چشمی خوش حالت و روحیه ای شاد داشته باشید . کمبود خواب ، پوست را بی حال و خسته و رنگ آن را کدر و مات میکند.
- آرامش: سعی کنید برای مسائل جزئی آرامش خود را از دست نداده و بیهوده عصبی نشوید . زیرا عضلات پوست صورت هنگام ناراحتیهای عصبی بهم کشیده شده و دچار چین و چروکهای زودرس می شوند.
- نوشیدن آب: نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند عامل موثری برای سلامتی و زیبائی پوست باشد. از نوشیدن زیاد چای و قهوه خودداری کنید.
- مواد آرایشی: حتما صورت را موقع خواب از لوازم آرایش پاك كنید و اجازه دهید پوست بتواند تنفس کند.
- نظافت: پیوسته پوست را تمیز نگه داشته و برای شستشوی آن از صابونهای بدون عطر و ملایم استفاده کنید.
- تغذیه: تغذیه مناسب و استفاده کردن از میوه و سبزیجات تازه بطور کلی سلامت شخص را تضمین و در نتیجه اثر مستقیم و مطلوبی بر روی پوست می تواند داشته باشد. نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال طبیعی ، پوست شما را شفاف و زیبا خواهد کرد. آب پرتقال و آب توت فرنگی به دلیل دارا بودن ویتامین C باعث ساخت بهتر رشته های کلاژن در پوست میشوند. لبنیات و جوانه گندم هم حاوی ویتامین B هستند و با توجه به نقش پر اهمیت این خانواده ویتامینی، مصرف آنها باعث جلوگیری از خشکی پوست می شود. گوجه فرنگی، اسفناج و گریپ فروت نیز به دلیل آنتی اکسیدانهای فراوان و نیز ویتامینهای C وE پیری را به تعویق می اندازد.
- پوست خشک خیلی اسیب پذیر است. پوست خشک را نباید زیاد شست ، ازصابونهای قلیایی نباید استفاده کرد،بعد از حمام حتما باید پوست را چرب کرد،برای شستشو نباید از کیسه ولیف استفاده کرد .
- هنگام استفاده از مواد مختلف شوینده ، حتما از دستكش استفاده كنید .
ْْْْْْْْوضعیت دستهای شما به نحوه مراقبت از آنها بستگی دارد . پوست پشت دست ، نازک و مستعد چروک شدن است ، در حالی که پوست کف دست ضخیم و زبر است ، کف دست غدد سباسه ندارد ، بنابر این به طور طبیعی نرم نمی شود و اغلب خشک و زبر است.
1- بعد از شستشوی دست و یا استحمام ، همیشه دستهایتان را با کرم مرطوب کننده و نرم کننده ماساژ دهید .
2- هر شب قبل از خواب ، با یک کرم ، دستهایتان را ماساژ دهید .
3- اگر پوستتان شدیدا زبر و خشک شده ، قبل از خواب به آن کرم بمالید و با دستکش نخی بخوابید .

 

منبع:

  تبیان



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 2127

تاریخ انتشار: ساعت: 2 PM
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سلامتی و پزشکی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو:6882 ترجمه: 6882