سلامتی و پزشکی



چطور بفهمیم سرطان ریه داریم؟

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,



آگاهی از نشانه‌های شایع سرطان ریه سبب می‌شود که این سرطان مهلک در ابتدایی‌ترین و درمان پذیرترین مرحله تشخیص داده شود، بنابراین شناخت علائم و نشانه‌های این بیماری جهت جلوگیری از پیشرفت آن در بدن ضرورت دارد.
متخصصان معتقدند، سرطان ریه در مراحل اولیه هیچ نشانه‌ای ندارد و بیماران اغلب زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد. شاید به همین دلیل باشد که سرطان ریه کشنده‌ترین سرطان در انسان محسوب می‌شود. با این‌ وجود آگاهی از نشانه‌های شایع این بیماری سبب می‌شود که این سرطان مهلک در ابتدایی‌ترین و درمان‌پذیرترین مرحله ممکن تشخیص داده شود.

 به‌طورکلی سلول‌های ارگانیسم‌های زنده به‌صورت طبیعی و به شیوه‌ای کنترل‌شده تقسیم می‌شوند و رشد می‌کنند. سرطان زمانی به وجود می‌آید که این فرایند از کنترل خارج‌شده و سلول‌ها به‌صورت کنترل نشده شروع به تقسیم و تکثیر کنند که در این حالت یک توده ایجادشده که به آن سرطان گفته می‌شود.

این تومور و یا توده، به‌عنوان تومور اولیه و یا سرطان اولیه می‌تواند در محل خود شروع به رشد کند و یا گسترش پیدا کرده و باعث ایجاد تومورهای ثانویه در قسمت‌های دیگر بدن شود. این فرایند گسترش متاستاز نامیده می‌شود که یکی از ویژگی‌های کلیدی سرطان نیز به شمار می‌رود. سرطان ریه دومین سرطان رایج در مردان جهان و سومین سرطان رایج در زنان است. از طرفی به علت دشوار بودن درمان سرطان ریه، می‌توان تا حد زیادی این سرطان را، چه در مردان و چه در زنان،  شایع‌ترین نوع سرطانی که منجر به مرگ می‌شود، به‌حساب آورد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1555

تاریخ انتشار: ساعت: 11 PM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

علت سردی سر انگشتان دست و پا.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

سرد شدن انگشتان دست و پا، از جمله مواردی است که همه ما به تناوب آن را تجربه کرده ایم. اما آیا می دانید که این سردی انگشتان نشانی از بروز یک اختلال حاد در داخل بدن می باشد؟
انگشتان سرد نشانی از بروز یک بیماری

در فصول سرد سال وقتی در هوای آزاد قرار می گیرید به خاطر سرما، انگشتان شما طبیعتا سردتر از سایر نقاط بدنتان خواهد شد. دلیل طبیعی این امر هم انتقال خون به قسمت های حیاتی بدن از جمله قلب، ریه ها و مغز می باشد تا گرما و مواد مغذی در هوای سرد به این مناطق به مقدار کافی برسد. به همین دلیل خون کمتری به قسمت های انتهایی بدن از جمله انگشتان دست و پا می رسد که نتیجه آن سرد شدن انگشتان می باشد.اما بعضی افراد همیشه دچار این عارضه هستند.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1715

تاریخ انتشار: ساعت: 11 PM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

سم زدایی از بدن با کشمش.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,



کبد در بدن انسان یکی از پیچیده ترین وظایف را بر عهده دارد. مصرف برخی مواد غذایی، دارو یا حمله ویروسی یا میکروبی، باعث تولید مواد سمی در خون می شود که مخلوط شدن آن ها با خون می تواند در بدن مسمومیت ایجاد کند. کبد وظیفه پاکسازی خون و سالم نگه داشتن سایر اندام ها را دارد. کارکرد خوب کبد می تواند تقریبا همه مشکلات بدن از مشکل پوست گرفته تا مشکل معده را برطرف کند. سوالی که پیش می آید این است که آیا کشمش در سم زدایی کبد نقش دارد؟ پاسخ مثبت است، البته انگور،سیر،لیمو ترش و چغندر قرمز نیز سم موجود در کبد را از بین می برد.
کشمش های طبیعی تاثیرات شگفت انگیزی در سم زدایی بدن دارد وباعث تقویت سیستم گوارشی بدن نیز می شود. اما نکاتی که در این باره باید در نظر بگیرید:

کشمش با کیفیت باشد

به گزارش هلث نیوز، مصرف کشمش که به رنگ قهوه ای تیره است برای حل مشکلات مربوط به کبد عالی است . کشمش سیاه نیز برای سم زدایی کبد مناسب است.
رنگ قهوه ای روشن و درخشان کشمش به آن معنی نیست که مفید است . در واقع، شفافیت آن ها به علت عمل دی اکسید سولفور روی آن هاست. همچنین این کشمش به روش درست خشک نمی شود.


شستن کشمش
یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن مواد سمی از کبد مصرف کشمش است. نیم فنجان کشمش را در آب به مدت 15 دقیقه خیس کنید. پس از آن، با آب بشویید.


تهیه نوشیدنی
پس از شستن کشمش، آن را با آب ولرم به مدت چند ساعت در فنجان در بسته بگذارید تا بماند و خنک شود.بعد آب آن را بخورید و کشمش را بجوید .سپس برای یک یا دو ساعت روی تخت دراز بکشید و یک کیسه آب گرم را در سمت راست شکم قرار دهید.


تا چه مدت باید ادامه داد
هفته ای یک بار به مدت یک ماه. یعنی انجام دادن این مراحل سالی دوبار می تواند نتایج مثبت داشته باشد و کبد و تمام بدنتان را در وضعیت خوبی نگه دارد.

از کجا بفهمیم که زمان سم زدایی رسیده است؟
به برخی علایم مثل عرق کردن مفرط ،ظاهر شدن لکه های سیاه روی صورت و سایر نقاط بدن، خارش، بالا رفتن وزن به طور ناگهانی یا کم شدن اشتها و ... توجه کنید.در صورت مشاهده این علایم سم زدایی را شروع کنید

 

منبع:شهر خبر


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1796

تاریخ انتشار: ساعت: 11 PM

برچسب ها : ,,,,,
نظر

بهترین جایگزین‌های گوشت قرمز و مرغ.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,


این روزها گیاهخواری طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی‌ها ناگهان رژیم غذایی همیشگی را رها می‌کنند و گیاهخوار می‌شوند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا جانشین های گیاهی می‌توانند همه مواد موردنیاز بدن را تامین کنند؟
 مجله سیب سبز: این روزها گیاهخواری طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی‌ها ناگهان رژیم غذایی همیشگی را رها می‌کنند و گیاهخوار می‌شوند. در گیاهخواری سویا و قارچ نقش مهمی در جایگزینی گوشت و مرغ دارند و به‌همین دلیل این دو ماده غذایی گیاهی طرفدار بیشتری دارند. اما سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا این دو جانشین گیاهی می‌توانند همه مواد موردنیاز بدن را که گوشت و مرغ تامین می‌کردند به بدن برسانند. اصلا چه کسانی می‌توانند سویا یا قارچ بخورند؟ و چه کسانی نمی‌توانند؟ چقدر از  بایدها و نبایدهای این دو پروتئین گیاهی می‌دانید؟ با دکتر نیاز محمدزاده‌هنرور، متخصص تغذیه، گفت‌وگو کرده‌ایم تا درباره این دو پروتئین مهم گیاهی بیشتر بدانیم.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1647

تاریخ انتشار: ساعت: 10 PM

برچسب ها : ,,,
ادامه مطلب
نظر

از امروز تصمیم بگیرید این خوراکی‌ها را نخورید

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,



برای سلامتی بدنمان بهتر است مواد غذایی و نوشیدنی‌های مضر را بشناسیم و خود را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ها قرار ندهیم.
محمد تقی انوشیر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خوراکی‌های مضر برای سلامتی افراد گفت: تمام غذاهای فست فودی و غذاهای چرب به دلیل روغنی که در آن استفاده می‌شود برای سلامتی مضر هستند. این روغن‌ها چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روغن‌هایی که چندین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند ماده‌ای به نام آکریل آمید تولید می‌شود که این ماده بسیار خطرناک و سرطان‌زا است.  
 
وی افزود: میزان اسیدهای چرب موجود در این نوع روغن‌ها بسیار زیاد است که می‌تواند موجب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می‌شود استفاده از مواد غذایی چرب، غذاهای آماده و نیمه آماده، پیراشکی و . . .  موجب رسیدن کالری بیش از اندازه به بدن، اضافه وزن،‌ بروز بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون می‌شود.
 
انوشیر در ادامه بیان کرد: مصرف زیاد غذاهای شیرین توصیه نمی‌شود مصرف بیش از اندازه نوشابه مانند کولا(نوشابه‌سیاه) منجر به پوکی استخوان می‌شود. تغییر الگوی مصرف یعنی اینکه خوردن شیر و لبنیات در افراد کم شود و به سمت نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی رفتن کار بسیار اشتباهی است. نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی به دلیل داشتن مواد نگهدارنده، اسانس و رنگ خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را به همراه می‌آورد.
 
انوشیر در خصوص کنسروها اظهار داشت: مصرف کنسروها را رد نمی‌کنیم به شرط اینکه در آنها از مواد نگهدارنده استفاده نشود کنسرو کردن یک راهی برای نگهداری مواد غذایی است. اما زمانی که مواد نگهدارنده و نمک در آن وجود داشته باشد به کلیه‌ها آسیب می رساند.
 
وی خاطر نشان کرد: خوردن غذاهای چرب، غذاهایی که نمک زیاد در آن استفاده شده است، مواد غذایی دارای مواد نگهدارنده، رنگ‌ها و اسانس‌ها، مواد غذایی حاوی شکر فراوان مانند، نوشابه‌ و آبمیوه‌های صنعتی برای سلامتی افراد مضر است.

منبع: شفاف


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1581

تاریخ انتشار: ساعت: 10 PM

برچسب ها : ,,
نظر

شاه کلید درمان خشکی پوست چیست؟

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,



مصرف عرقیات کمک می‌کند تا حرارت کبد که موجب خشکی در بدن می‌شود، کاهش یابد.
دکترحسینی متخصص طب‌سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: خشکی پوست جزو بیماری‌هایی است که خیلی از مردم بخصوص در فصل سرما به آن دچار می‌شوند. بهترین راه برای درمان خشکی پوست افزایش رطوبت بدن است که می‌توان عرق کاسنی یا عرق شاه‌تره مصرف کرد چرا که این عرقیات، حرارت کبد را که باعث خشکی در بدن می‌شود کاهش می‌دهد و از این طریق جلوی خارش‌های پوستی گرفته می‌شود.  
 
وی با اشاره به دیگر راه‌های درمان عنوان کرد: همچنین برای درمان خشکی پوست می‌توان از انواع سبزی، میوه، غلات، دانه‌های خوراکی و آجیل استفاده کرد. مصرف سبزی‌هایی مانند هویج، کدوحلوایی یا میوه‌هایی مانند نارنگی، پرتقال، طالبی، زردآلو و لیمو به‌دلیل داشتن بتاکاروتن باعث شادابی پوست می‌شوند.  
 
دکتر حسینی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های درمان خشکی پوست، پیشگیری یا درمان موضعی است که می‌توان جاهایی از پوست را که دچار خارش یا خشکی شده با انواع روغن‌های موضعی مانند روغن زیتون، بادام‌شیرین یا گل بنفشه ماساژ داد. این روغن‌های موضعی باعث افزایش رطوبت در سطح پوست می‌شوند و استفاده از آن‌ها برای همه گروه‌های سنی مناسب است.
 
این متخصص طب سنتی درخصوص موارد توصیه‌ای خاطر نشان کرد: مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخود فرنگی نیز باعث دریافت ویتامین ب١ و جلوگیری از خشکی پوست می‌شود. مصرف میوه‌هایی سرشار از ویتامین‌های آ و سی به شادابی پوست کمک می‌کند. مصرف بالای غذاهای سرخ شده و فست‌فود‌ها برای پوست مناسب نیست و خوردن نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات برای پوست مضر است.
 
گفتنی است بخور کردن در منزل، خواب کافی و ورزش کردن نیز از عواملی است که باعث بازسازی و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.

 

منبع:شهر خبر


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1650

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,
نظر

مصرف خودسرانه راکوتان خطرناک است

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

مصرف خودسرانه راکوتان زنان باردار و کودکان را بیشتر از همه به خطر می‌اندازد.
حسن اعتمادزاده متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه راکوتان مشتقی از ویتامین A است و برای درمان آکنه‌ها و جوش‌های جوانی کاربرد دارد و باعث تسریع چرخه پوست و رشد سلول‌های پوستی می‌شود، اظهار کرد: به طور طبیعی مصرف مکرر راکوتان باعث نازک شدن پوست و تسریع در چرخه پوست می‌شود. در حقیقت سلول‌های پوست در مدت 40 روز تازه می‌شود. اما راکوتان باعث کوتاه‌تر شدن زمان تازگی پوست و در مدت 28 روز می‌شود.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1841

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

ورزشی که کالری فست فود‌ها را می‌سوزاند

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,


یک فرد بالغ روزانه به ۲۰۰۰ کالری نیاز دارد که برای جلوگیری از بروز مشکلات باید بیشتر از این مقدار توسط فعالیت‌های متناسب سوزانده شود.
دکتر رحمانی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مصرف یک عدد پیتزای معمولی به دلیل پنیر و محتویات آن به راحتی می‌تواند میزان چربی و کالری دریافتی را در بدن افزایش دهد و با توجه به اینکه مشکل اصلی جامعه ما بی‌تحرکی است مصرف غذاهای پرکالری و چرب، اضافه وزن و کبد چرب را به دنبال دارد بنابراین توصیه می‌شود به‌‌ همان اندازه‌ای که بدن کالری دریافت می‌کند به‌‌ همان اندازه هم فعالیت جسمی برای سوزاندنش انجام شود. متاسفانه پیتزا یک غذای بسیار پرکالری است به طوریکه یک پیتزای معمولی حدود ۲۰۰۰ کالری دارد که برای نیاز یک فرد بالغ در طول روز کافی است البته این یک کالری مازاد و زیان آور است.  
 
این متخصص تغذیه درباره همبرگر نیز اظهار داشت: همبرگر هم میزان کالری بسیار بالایی دارد به طوری که یک همبرگر معمولی حدود ۳۵۰ کالری دارد. برای فردی که نیاز روزانه بدنش ۲۰۰۰ کالری باشد این میزان کالری همبرگر حدود یک چهارم کالری بدنش را تامین می‌کند البته این به معنی تامین کالری بدن بدون نیاز به سوزاندن نیست.  
 
وی افزود: هر اندازه کالری که وارد بدن می‌شود باید به‌‌ همان اندازه هم فعالیت جسمی برای سوزاندنش انجام گیرد در غیر این صورت بیماری‌هایی نظیر مشکلات قلبی، دیابت و حتی چاقی تهدید کننده می‌شود.  
 
دکتر رحمانی در پاسخ به این سوال که برای سوزاندن کالری این دو غذای مدرن چقدر فعالیت بدنی نیاز است، خاطرنشان کرد: برای سوزاندن کالری یک پیتزای معمولی حدود پنج ساعت و نیم ورزش دوچرخه سواری و کسی که یک همبرگر معمولی می‌خورد باید برای سوزاندن کالری آن یک ساعت و نیم ورزش مقاومتی انجام دهد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1713

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,,
نظر

مهمترین علت شیوع بیماری‌های غیرواگیردار چیست؟

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 


تغذیه سالم نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد و هم اکنون مهم ترین علت بیماری‌های غیر واگیر در کشورمان، الگوی غذایی نامناسب است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا عبداللهی مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در خصوص علت نامگذاری هفته بسیج ملی تغذیه گفت: تغذیه سالم نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها دارد و هم اکنون مهم‌ترین علت بیماری‌های غیر واگیر الگوی غذایی نامناسب است؛ به همین علت باید برای ایجاد فرهنگی صحیح بسیج شد؛ اما این فرهنگ سازی کار آسانی نیست و به زمانی طولانی نیاز دارد، باید سعی شود با آموزش صحیح کودکان ذائقه آن‌ها را به مواد غذایی حاوی چربی و نمک کم عادت داد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1755

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,,
ادامه مطلب
نظر

بیماری‌هایی که منجر به بوی‌ بد دهان می‌شوند.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 


وقتی بوی بد دهان مزمن و همیشگی می شود، بدون شک پای مشکلی حاد در میان است و ممکن است نشان دهنده یک بیماری نهفته باشد، بیماری که شما تا به حال متوجه آن نشده اید.
همه از بوی بدن دهان گریزانند، اما این مشکلی است که وجود دارد و ممکن است در یک برهه زمانی، گریبان گیر هر یک از ما بشود. معمولا بعد از بیدار شدن از خواب و یا بویژه بعد از خوردن غذاهای سیردار، بوی بد دهان به سراغ شما خواهد آمد. اغلب اوقات حتی شستشوی دهان و یا مکیدن آب نبات نعنایی نیز افاقه نخواهد کرد.

وقتی بوی بد دهان مزمن و همیشگی می شود، بدون شک پای مسأله ای حاد در میان است و احتمالا نشان دهنده پوسیدگی دندان ها می باشد. نفس بدبو ممکن است نشان دهنده یک بیماری نهفته باشد، بیماری که شما تا به حال متوجه آن نشده اید.

در ادامه به ده نوع بیماری که موجب بوی بد دهان می شوند، اشاره می کنیم:


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1773

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,
ادامه مطلب
نظر

غذاخوردن در نیمه‌شب با مغز شما چه‌میکند.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 


ناخنک زدن های گاه و بیگاه به غذای باقی مانده در یخچال در نیمه های شب احتمالا ضرر چندانی ندارد، اما اگر به یک عادت بدل شود، می تواند فیزیولوژی مغز را تغییر دهد.
تازه ترین تحقیق نشان می دهد که مصرف شبانگاهی مواد غذایی و فعال شدن سیستم هضم غذا در زمانی که انسان باید در خواب باشد، به منطقه هیپوتالاموس مغز آسیب می زند و موجب اختلال در یادگیری و یادآوری می شود.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1813

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,
ادامه مطلب
نظر

خوشبختی شما وابسته به این هفت عامل است.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

 

هیچ کس ازدواج نمی کند که بدبخت شود اما گاهی وقت ها انتخاب های ما طوری زندگی مان را تغییر می دهند که به سمت شکست و ناکامی می رویم. ازدواج هم به عنوان یکی از مهم ترین تصمیم های زندگی مان از این قاعده مستثنی نیست.در ازدواج عواملی وجود دارند که موفقیت آن را پیش بینی می کنند. یعنی در صورت وجود آنها، می توانید امیدوار باشید که ازدواج خوبی را تجربه کنید. اما موفقیت یک ازدواج به همین جا ختم نمی شود. بعد از آنکه یک ازدواج خوب داشتید، باید بتوانید این ازدواج را حفظ کنید. اینجا پای عوامل حمایت کننده از ازدواج به میان می آید.
در اینجا به عوامل پیش بینی کننده موفقیت ازدواج و عوامل حمایت کننده از ازدواج می پردازیم.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1701

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,,
ادامه مطلب
نظر

سکته‌ مغزی و راه‌های پیشگیری از آن.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 


رئیس مرکز تحقیقات جراحی اعصاب عملکردی بیمارستان شهدای تجریش می‌گوید: اصلاح سبک غلط زندگی و رژیم غذایی مناسب، می‌تواند تا حد زیادی از افزایش سکته‌های مغزی در ایران جلوگیری کند.
چند روز قبل در همايش روزملي آتروسكلروز (تصلب شرايين) سخنرانان از افزايش سكته‌هاي مغزي در ايران خبر دادند و اعلام كردند كه سكته مغزي، دومين عامل مرگ و مير در كشور است. در اين همايش همچنين گفته شد كه 100 تا 150 نفر در هر 100 هزار نفر جمعیت کشور دچارسكته مغزي مي‌شوند. ازسوي ديگر، چندي قبل هم اعلام شده بود كه افراد در ايران، 10 سال زودتر از مردم بقيه كشورها دچار سكته‌مغزي مي‌شوند، به همين دليل و با توجه به اينكه سكته‌هاي مغزي، خطرات جبران ناپذيري از فلج اندام‌ها ي بدن تا مرگ را بدنبال دارد.

با دكتر فرزاد اشرافي، رئيس دپارتمان مغز و اعصاب مركز تحقيقات جراحي اعصاب عملكردي بيمارستان شهداي تجريش و دانشيار دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت و گوي كوتاهي درباره دلايل، علائم و راه‌هاي پيشگيري از سكته مغزي انجام داده‌ايم.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1831

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,,,
ادامه مطلب
نظر

تاثیر ویتامین‌D بر اختلال خواب.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,


محققان دریافته اند که برخلاف باور رایج، کمبود ویتامین D باعث بروز یا تشدید اختلال در خواب نمی شود.
محققان دانشگاه مینه سوتا آمریکا در جدیدترین مطالعات خود دریافته اند که کمبود ویتامین D، معروف به ویتامین نور خورشید، ارتباطی با آپنه خواب ندارد. آپنه خواب موجب بروز توقف در تنفس و بیدار شدن های مکرر در طول شب می شود. به نظر می رسد چاقی دارای تاثیرات منفی در این زمینه باشد.


«کن کونیساکی»، پژوهشگر ارشد این تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین چاقی و کمبود ویتامین D به چندین شیوه قابل بیان است، یکی از این توضیحات این است که افراد چاق دارای فعالیت فیزیکی کمتری هستند از اینرو کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند.»


وی در ادامه می افزاید: «نتایج مطالعه ما نشان می دهد که کمبود ویتامین D موجب بروز یا تشدید آپنه خواب نمی شود.»


این مطالعه گروهی متشکل از ۲۸۲۷ شرکت کننده که در مجموع مردان مسن و سالم با میانگین سنی ۷۶.۴ سال بودند، را شامل می شد.


محققان دریافتند که مصرف مکمل های اضافی ویتامین D مانع از آپنه خواب یا بهبود آن نشد. همچنین مدرکی دال بر ارتباط بین کمبود ویتامین D و افزایش ریسک بروز آپنه خواب در شرکت کنندگان غیرچاق نیز مشاهده نشد.

 

منبع: شهر خبر


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1909

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,
نظر

12 اصل غذایی و بهداشتی در دیابت.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

 

دیابت بیماری قابل کنترلی است که بین چهار تا پنج میلیون نفر در ایران به آن مبتلا هستند. این بیماری با افزایش قند خون ایجاد می‌شود. علت این بیماری معمولا کاهش میزان ترشح هورمون تنظیم کننده قند خون (انسولین) یا اختلال در عملکرد انسولین است.
انواع بیماری دیابت عبارتند از:


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1737

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM

برچسب ها : ,,,
ادامه مطلب
نظر

تأثیر آجیل و گوشت‌قرمز در ابتلا به سنگ‌کلیه.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دلایل ابتلا به بیماری سنگ کلیه، گفت: کلیه‌های ۱۲ درصد مردم ایران سنگ ساز است و این میزان در آینده رشد فزاینده دارد.
سیدمنصور گتمیری در رابطه با بیماری سنگ کلیه و راه برون‌رفت از این مشکل، اظهار داشت: سنگ کلیه تقریباً حدود 10 تا 12 درصد مردم ایران را در طول زندگی، حداقل یک بار گرفتار می‌کند و می‌توان گفت کلیه‌های حدود 12 درصد مردم ایران سنگ ساز است که البته این مشکل بیش‌تر در میان آقایان وجود دارد.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1726

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM
ادامه مطلب
نظر

دندان‌ها در آینده با ذرات «شیشه» ترمیم می‌شود.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

  دندان‌ها در آینده با ذرات «شیشه» ترمیم می‌شود


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1876

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM
ادامه مطلب
نظر

ارتباط با دوستان طول عمر را بیشتر میکند.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

ارتباطات با دوستان طول عمر را زیاد می‌کند

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد‌سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

اگر می‌خواهید عمر بیشتری داشته باشید هر ماه برای قرارهای دوستانه برنامه‌ریزی کنید. این توصیه روان‌شناسان مطرح دنیاست که در نظریه صد راه برای رسیدن به صد سالگی مطرح شده است.

آنها بر این باورند همراهی با دوستان خوب از بروز بیماری‌های قلبی ـ عروقی و افسردگی جلوگیری می‌کند، مدت نقاهت بیماری را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود فرد آسیب‌دیده به کمک حمایت عاطفی دوستانش زودتر به شرایط طبیعی برگردد. پس برای دوستان خوبتان وقت بگذارید و از کنار هم بودن لذت ببرید و طول عمرتان را افزایش دهید.

 

منبع: شهر خبر


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1727

تاریخ انتشار: ساعت: 11 AM
نظر

این بیماری خطرناک را را جدی بگیرید.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

 


تحقیقات حاکی است که سرطان تیروئید سرطانی خطرناک است و باید آن را جدی گرفت. این در حالی است که بسیاری از افراد از وجود این سرطان بی‌خبر هستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیروئید این غده کوچک پروانه‌ای شکل موجود در گردن که معمولا بین 4 تا 6 سانتی‌متر طول دارد تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد کلی بدن دارد. این غده هورمون تیروئید تولید می‌کند که متابولیسم بدن، ضربان قلب، دمای بدن و خلق‌ و خو را تنظیم می‌کند.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1921

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,,
ادامه مطلب
نظر

راه‌های پیشگیری از سکته‌ مغزی!

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

 

رئیس مرکز تحقیقات جراحی اعصاب عملکردی بیمارستان شهدای تجریش می‌گوید: اصلاح سبک غلط زندگی و رژیم غذایی مناسب، می‌تواند تا حد زیادی از افزایش سکته‌های مغزی در ایران جلوگیری کند.

به گزارش ویرلن به نقل از همشهری آنلاین، چند روز قبل در همایش روزملی آتروسکلروز (تصلب شرایین) سخنرانان از افزایش سکته‌های مغزی در ایران خبر دادند و اعلام کردند که سکته مغزی، دومین عامل مرگ و میر در کشور است. در این همایش همچنین گفته شد که ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور دچارسکته مغزی می‌شوند. ازسوی دیگر، چندی قبل هم اعلام شده بود که افراد در ایران، ۱۰ سال زودتر از مردم بقیه کشورها دچار سکته‌مغزی می‌شوند، به همین دلیل و با توجه به اینکه سکته‌های مغزی، خطرات جبران ناپذیری از فلج اندام‌ها ی بدن تا مرگ را بدنبال دارد.

با دکتر فرزاد اشرافی، رئیس دپارتمان مغز و اعصاب مرکز تحقیقات جراحی اعصاب عملکردی بیمارستان شهدای تجریش و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت و گوی کوتاهی درباره دلایل، علائم و راه‌های پیشگیری از سکته مغزی انجام داده‌ایم.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1831

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

علائم هشداردهنده

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 

 

 

 

 حمله قلبی یا آنفارکتوس یکی از شایع تری بیماری هاست که در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند عوارض جدی و حتی مرگ فرد را در پی داشته باشد. اما شناخت علائم آن ساده ترین روش پیشگیری خواهد بود.

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ بیشتر افرادی که در معرض خطر حمله قلبی هستند عموما هیچ شناختی نسبت به این مشکل ندارند. در واقع، حمله قلبی زمانی بروز می کند که عروق کرنر به خاطر تشکیل رسوبات مسدود شده باشد. عدم خونرسانی کافی به قلب موجب مرگ بافت ها شده و فشاری در سینه ایجاد می شود که عامل حمله قلبی خواهد بود.

حمله قلبی موجب نابودی گروهی از سلول های میوکارد قلب می شود زیرا به دلیل قطع جریان خون، اکسیژن به آنها نمی رسد. درد شدید و فشار در نتیجه مرگ این سلول ها ایجاد می شود.

قلب اندامی بسیار مهم و حساس در بدن است زیرا بدون عملکرد آن ادامه حیات مقدور نخواهد بود. برای حفظ سلامت قلب لازم است تا 6 علامت هشداردهنده بروز حمله قلبی را بشناسید:


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1989

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

خطر آنفلوآنزا را جدی بگیرید.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

روز گذشته خبری درباره بستری شدن شهردار تهران به دلیل آنفلوآنزا روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. هرچند این خبر بلافاصله تکذیب شد، اما انتشار چنین خبری خود می‌تواند نشان‌دهنده وجود نگرانی گسترده‌ای باشد که در تهران و سایر شهرهای کشور درباره سونامی آنفلوآنزا وجود دارد. این در حالی است که نه تنها آمار دقیقی درباره میزان شیوع آنفلوآنزا، چه آنفلوآنزای خوکی و چه آنفلوآنزای فصلی وجود ندارد، که مسئولان و در صدر آنها وزیر بهداشت، مدام عنوان می‌کنند نگرانی درباره آنفلوآنزا وجود ندارد.

به گزارش ویرلن ، روزنامه آرمان در ادامه نوشت: این روزها اگر سری به خیابان‌های پایتخت بزنید مردم یک خط در میان هم که شده ماسک به صورت زده‌اند. علاوه بر آلودگی هوا این روز‌ها اخبار نگران‌کننده‌ای از شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور به گوش می‌رسد. مانند مرگ ۱۶نفر در استان کرمان یا مبتلا شدن ۲۹۷نفر در جنوب شرق کشور! در حالی که وزارت بهداشت دائما تاکید می‌کند نگرانی در این زمینه وجود ندارد، مشخص نیست پس چه زمانی جای نگرانی وجود دارد!؟ این بیماری از جنوب کشور وارد ایران شد و در عرض زمانی کم کل کشور را فرا و تعداد زیادی قربانی گرفت.
شیوع این بیماری مسری باعث به صدا در آوردن زنگ خطری است که اگر اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام نشود به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل می‌شود. در این بین آمار‌های ضدونقیض مسئولان از تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان آنفلوآنزا باعث بیشتر شدن نگرانی‌ها شده است. روند پیشروی این بیماری به نحوی است که افراد کمترین فرصتی برای رفتن نزد پزشک و مداوا پیدا می‌کنند و ظرف مدت زمانی کوتاه از پا در می‌آیند بنابراین، جای دارد که در این شرایط حساس مسئولان در ارائه آمار‌ها هماهنگی بیشتری داشته باشند و مشخص کنند بالاخره تعداد واقعی فوت‌شدگان آنفلوآنزا در کشور چه تعدادی هستند؟


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1894

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,,
ادامه مطلب
نظر

7 جایی که ممکن است به راحتی دچار آنفولانزا شوید .

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 گذر از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم کاری است دشوار اما غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند .اقدام احتیاطی ضد میکروب ها ویروس ها می تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین بیاورد.
وب سایت دکترکرمانی: گذر از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم کاری است دشوار اما غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند اقدام احتیاطی ضد میکروب ها ویروس ها می تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین بیاورد.

شکی نیست که در این موقع از سال بسیاری از مردم درگیر سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، حتی با وجود اقدامات پیشگیرانه. خب بی دلیل نیست که نام فصل سرما خوردگی و آنفولانزا برایش انتخاب شده. این دوره بیماری از اواخر پاییز شروع شده و تا پایان زمستان نیز ادامه دارد.

دور ماندن از سرما خوردگی و آنفولانزا به صورت 100 درصدی قابل تضمین نیست اما علم به ما نشان داده چه جاهایی خطر ابتلا بیشتر است و از چه کارهایی باید اجتناب کنیم. در ادامه مکان هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در صورت حضور در آنها باید بیش از هر زمان دیگر مواظب باشید. مطمئن شوید همیشه با خود یک دستمال مرطوب ضد عفونی کننده داشته باشید.


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1801

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,,
ادامه مطلب
نظر

روش درمان سرطان سینه.

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

حتما خانم ها بخوانند/ روش درمان طبیعی سرطان سینه

سیر از روند رشد تومور در بدن جلوگیری می کند.در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای کاهش سرطان سینه در خانم ها انجام شده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان به نقل از پارس ناز، این سرطان بسیار ناراحت‌کننده و برای زندگی خطرناک است. رسانه ها موظف هستند در مورد این بیماری اطلاعات گسترده در اختیار کاربران قرار و راهکارهای لازم برای پیشگیری و درمان آنها را آموزش دهند.
 در کنار همه داروها و تکنیک های پزشکی، درمان های طبیعی همانند تغذیه نیز در این امر بی تاثیر نیستند. برای آشنایی با میوه و گیاهانی که توانایی مبارزه و از بین بردن سلول هایی سرطانی دارند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1847

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,,
ادامه مطلب
نظر

پنج نشانه کمبود اهن؟

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

 آیا می‌دانید که در جهان:۲ میلیارد نفر یعنی در حدود ۳۰ درصد از کل جمعیت آن ، به کم خونی ناشی از فقر آهن مبتلا هستند ؟ آهن نقش بسیار حیاتی در بیشتر عملکردهای بدن مانند حمل اکسیژن به تمامی سلول‌های بدن دارد.به علاوه آهن به حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن‌ها نیز کمک می‌کند. آهن بخش مهمی از پروتئین هموگلوبین را تشکیل داده که در حمل اکسیژن از ریه به سایر بخش‌های بدن حیاتی و ضروری است.

زنان، به خصوص در طول سال‌های باروری ، بالاترین خطر ابتلا به کمبود آهن به دلیل از دست دادن خون در دوران قاعدگی را دارند. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پیشنهاد می‌کنند که روزانه ۱۸ میلی گرم آهن برای زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله و ۸ میلی گرم در روز برای مردان باید مصرف شود. شما می‌توانید آهن را از دو منبع متفاوت بدست آورید: گیاهان و حیوانات. منابع مبتنی بر حیوانات حاوی آهن “هم” بوده و منایع گیاهی دارای آهن “غیر هم” هستند. با اینکه آهن هم می‌تواند به آسانی توسط خون جذب گردد اما برخی از مطالعات انجام شده ، ارتباطی بین آهن هم و ابتلا به بیماری عروق کرونری قلبی را پیدا کرده‌اند. منابع مبتنی بر گیاهان شامل غلات غنی شده ، لوبیای سفید ، شکلات تلخ ، عدس ، اسفناج ، سویا و نخود است.

از آنجایی که بیشتر افراد دارای کمبود آهن هستند شما باید به دنبال رفع و پیشگیری از آن باشید.در زیر ۵ نشانه‌ی کمبود آهن را ذکر می‌کنیم


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1670

تاریخ انتشار: ساعت: 9 PM

برچسب ها : ,
ادامه مطلب
نظر

در پنج دقیقه کمردرد خود را درمان کنید .

ا موضوع: اخبار پزشکی و سلامتی,,

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمردرد می‌تواند مشکلات زیادی را بوجود آورد و افراد را از انجام دادن فعالیت‌ها و کارهای روزانه بازدارد. بسیاری از افراد هنگام مواجهه با درد کمر معمولا شروع به ماساژ دادن کمر خود می‌کنند .و نمی‌دانند که با این کار ممکن است به کمر و ستون فقرات خود آسیب برسانند.

رفلکسولوژی پا روش درمانی معروفی است که می‌تواند کوفتگی، گرفتگی و دردهای کمر را درمان کند. این روش شامل ماساژ دادن نقاطی از پا می‌شود. آن دسته از دردهای کمر که نامشخص بوده و بر اثر آسیب‌دیدگی بوجود نیامده‌اند، معمولا مستمر نبوده و به صورت نامنظم و پراکنده تکرار می‌شوند. برای این نوع دردهای کمر ماساژ دادن پا بهترین روش محسوب می‌شود. علاوه بر اینکه ماساژ پا درد کمر را از بین می‌برد می‌تواند عملکرد قسمت‌های دیگر بدن را بهبود بخشد.

با 5 دقیقه ماساژ پا، کمردرد خود را درمان کنید

برای اینکه به‌ درستی از روش رفلکسولوژی پا استفاده کنید و از طریق آن درد کمر خود را تسکین دهید، این گونه عمل کنید:

ابتدا 4 زانو بنشینید و یکی از پاهای خود را در دست بگیرید و بیشتر روی پاشنه تا انگشت شست پا تمرکز کنید زیرا بیشتر نقاط انعکاسی ستون فقرات شما در این ناحیه است. با کمک دست پایتان را بگیرید و با استفاده از شصت دستتان به آن قسمت فشار بیاورید. با انگشت مسیر نوک شصت پا تا پاشنه‌تان را دنبال کنید.

افرادی که از کمردرد رنج می‌برند با فشار دادن این نواحی می‌توانند نقاط دردناک و ورم‌کرده را کشف کرده و با استفاده از آن‌ها ماساژ دادن را ادامه دهند و دردهای کمر خود را تسکین دهید. بهتر است عمل ماساژ را به‌ آرامی انجام دهید.

علاوه بر این، شما می‌توانید بر روی عصب سیاتیک خود کار کنید. انعکاس این عصب‌ها درست پشت استخوان مچ تا چند سانتی‌متر بالاتر است. هنگامی که به این عصب‌ها فشار می‌آید، درد بیشتر می‌شود. با ماساژ آرام این نقاط سیستم گردش خون بهبود یافته و درد سیاتیک کاهش می‌یابد

 منبع: شهر خبر


می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 1888

تاریخ انتشار: ساعت: 8 PM

برچسب ها : ,,
نظر

ليست صفحات

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد



دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سلامتی و پزشکی)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو:6882 ترجمه: 6882